Mormor og de åtte ungene – starten på et eventyr

mormor_og_de_aatte_ungene_lastebil

Jeg har vært så heldig å få illustrere Anne-Cath. Vestlys klassiske bøker om Mormor og de åtte ungene! Første bok ut er «Åtte små, to store og en lastebil». 

Jeg skal skrive om arbeidet, og dele skisser og tegninger her på bloggen. Men aller først deler jeg omslaget på den første boka, og noen hyggelige sitater.

Gyldendal:
– Bøkene vil denne gangen bli illustrert på nytt – og den ufordrende oppgaven har Hans Jørgen Sandnes tatt på seg. Både familien Vestly og forlaget er strålende fornøyd med resultatet, og håper alle gamle og nye lesere blir det samme.

Jo Vestly til Sandefjords Blad:
– Vi hadde lenge vært på utkikk etter en ny tegner, og da jeg så tegningene Hans Jørgen hadde tegnet til krimbøkene, så var det noe som appellerte til meg.

ENG: I’m the new illustrator for some of Norway’s most beloved classical children’s books, written by Anne-Cath. Vestly.

Legg igjen en kommentar

