heading-db2_sirkus

Operasjon Sirkus

300000_bøker

«Sirkus Mantovani» kommer til Elvestad og markerer et ørlite jubileum for «Detektivbyrå nr. 2». Dette er nemlig bok nummer 10 i serien, og vipper opplaget over svimlende 300.000. 

Jørn Lier Horst har skrevet et spennende plott med flosshatter, trommevirvler og mystiske artister. I tegningene ville jeg besøke barndommens sirkus. Som liten ønsket jeg å bli omresiende sirkusartist,  og drømte om å leve med lukten av sagmugg og dunkle lyskastere. Operasjon Sirkus er derfor min hyllest til barndomsdrømmen.

Men bokas «Sirkus Mantovani» er ikke bare idyll. Her finnes skurker og skyggesider, juks og bedrag. Men heldigvis blir skurkene fanget og dyrene satt fri. Og i siste kapittel må jeg la sirkuset reise videre. Uten meg.

operasjon_sirkus_03operasjon_sirkus_01

(ENG) Operation Circus is book no. 10 about Detective Agency no. 2, written by Jørn Lier Horst. In total, more than 300.000 copies are now sold in Norway alone.

Legg igjen en kommentar

