Krypto – Ned i dypet

Jeg har hatt karakterene Bernard og Ophelia i hodet lenge, og da Gyldendal inviterte meg til å gjøre en tegneserieroman fikk jeg mulighet til å sende disse to ut på eventyr. For meg er personene i denne boka sprell levende, og alle har dype hemmeligheter. Dermed ble dette en historie om å dykke ned i dypet, på jakt etter hva som skjuler seg under overflaten.

I tillegg liker jeg å leke og eksperimentere, og her var det plutselig en mulighet til å dikte opp sjømonster og tegne med ekte blekksprutblekk!

For første gang har jeg både skrevet og tegnet en hel bok. Gyldendal har loset prosjektet i havn, og i studioet vårt, Sandnes Media, deler vi på oppgaver som å fargelegge, sette opp boksider og designe scenografier, logoer og tekster. Så det er litt som en filmproduksjon i miniatyr.

Boka er første album i serien Krypto.

 

Publisert av

Hans Jørgen Sandnes

Children's book illustrator, animator and cartoon creator at Sandnes Media. Dad, husband and ukulelebassplayer.

Legg igjen en kommentar